Design by: Boomerang Design

Export Center | Foreign Trade | Import | Export |Consulting Services in Turkey

9 Aralık 2011 Cuma

ABD PAZARININ ÖZELLİKLERİ VE PRATİK BİLGİLER-3

ABD PAZARININ ÖZELLİKLERİ VE PRATİK BİLGİLER-3
25)   ABD’de bir günde şirket kurmak mümkündür. Aynı şekilde bir günde de kapatabilirsiniz. Yerli
ve yabancı firmalar arasında ayrım yoktur.

26)   Kuracağınız şirketin türünü belirlemede; ortak sayısı, vergi mesuliyeti ve sorumluluk paylaşımı hususlarını dikkate almanız gerekir. Şirket kuruluşunda mutlaka ortaklık anlaşması yapın.

27)   Şirket kuruluşu, ticari anlaşmalar için bir ticari avukatla, kendinize ve yanınızda çalışacak yabancılar için vize alınması için bir göçmen avukatı ile çalışmalısınız. Muhasebe işleri için hem Türk hem de ABD sistemini bilen bir muhasebeci ile çalışmanızda fayda var.

28)   ABD’de kurduğunuz şirketin ilk yıllaraında mutlaka sektörde tecrübeli bir ABD’li ile çalışın. İlk başta biraz maliyetli olabilir ama buna değer, bu kişinin tecrübelerinden ve bilgisinden yararlanarak kendinizi ve diğer çalışanlarınız eğitebilirsiniz.

29)   ABD’de mahkeme ve avukatlık ücretleri çok yüksektir. Bu neden mutlaka müşteriyle anlaşma yapın ve akreditifle satış yapın. Ancak, ABD’liler akreditif yerine daha çok açık hesapla (vadeli satış) çalışmayı tercih ediyorlar.

30)   ABD’li alıcı firma hakkında bilgi almaya çalışın. Firma hakkında bilgi (due dilligence) ücreti karşılığı alınabilecek bir hizmettir. İlgili web adresi: http://www.dnb.com/us/

31)   Markanızı, patentinizi ve ticaret ünvanınızı mutlaka Patent ve Ticaret Ünvanı İdaresi’ne kaydettirin. Almak istediğiniz bir marka veya ticaret ünvanının başka birisi tarafından daha önceden alınıp alınmadığını  http://www.uspto.gov/main/trademarks.htm adresinden öğrenebilirsiniz.

32)   Gıda ihracatçıları Federal Gıda ve İlaç İdaresi (FDA) kurallarını iyi takip etmeli. Gıda ihracatçılarının FDA’ya kayıt yaptırmaları ve ABD’de yerleşik bir temsilcileri olması zorunludur. Bu konuda detay bilgi için; http://www.cfsan.fda.gov/~furls/ovffreg.html http://www.cfsan.fda.gov/~pn/pnoview.html

33)   ABD’ye ihraç edilecek mallar ilgili bilgiler gemiye yüklenmeden 24 saat önceden  ABD gümrük idaresine bildirilmektedir.

34)   “Konteynır Güvenliği Girişimi” uygulanmaya başlayacak. Bu uygulama ile İzmir Limanı’ndan ABD’ye gönderilen konteynerlar ABD gümrük görevlileri tarfaından burada denetlenecek ve ABD’ye vardıklarında tekrar gümrük kontrolünden geçmeyecektir.

35)   ABD’ye ithal edilen mallar için uygulanan gümrük vergilerini internetten öğrenilebilir. İthalatta KDV uygulaması yoktur. Sadece gümrük vergisi ödenir. İlgili web adresi: http://dataweb.usitc.gov/scripts/tariff_current.asp

36)   ABD’nin gümrük vergileri AB’nin ve Türkiye’nin çok üzerindedir. Tarifelerin %31’i sıfır iken, ortalama MFN %5’tir. Gümrük vergisi oranı tarım ürünlerinde ortalama % 10, tekstil ve konfeksiyonda %15-30 arasındadır.

37)   ABD’ye ithal edilecek ürünlere menşe ülkenin yazılması zorunludur.

38)   GSP sayesinde malınızı sıfır gümrük vergisi ile ABD’ye satmanız mümkündür. Gümrükler GSP’yi otomatik olarak uygulamaz, ithalatçının mutlaka mallarını çekerken bu sistemden yararlanmak istediğini söylemesi gerekir. Bunun için  malınızın GSP’ye dahil olup olmadığını öğrenmeli ve bunu ABD’li alıcıya bildirmelisiniz. Bu konuda detay bilgi için;  http://www.ustr.gov/Trade_Development/Preference_Programs/GSP/Section_Index.html

39)   İhraç edeceğiniz ürünlerin stok maliyetini düşürmek için serbest bölgeleri kullanabilirsiniz. Depolama ve teslimi işletici şirket yapabilir. Bu konuda detay bilgiler için; http://ia.ita.doc.gov/ftzpage/ , http://www.ftzcorp.com/ 

40)   Fuarlar çok önemlidir. Fuarlar; yeni sipariş almanızı, rakipleri tanımanızı, trendleri görmenizi, yeni temaslar kurmanızı, mevcut müşterilerle ilişkileri geliştirmenizi sağlar, basında yer alma imkanı yaratır ve firmanızın sektörde tanınırlığının artmasına yardımcı olur. Çok sayıdaki fuar arasından hangisine katılacağınıza karar vermeniz lazım. Fuarlara katılımda Devlet yardımlarından yararlanabilirsiniz. Fuarlar için web adresleri: http://www.tradeshowbiz.com/ , http://www.tsnn.net/ , http://www.export.gov/eac/trade_events.asp ,

41)   Fuarlara her yıl katılmak önemlidir. Hangi fuara katılacağınızı; sektörel derneklerin desteklediği, geçen yıllardaki katılımcı profilinin size uyup uymadığına, fuarın hangi düzeyde düzenlendiği (yerel, ulusal, uluslararası) müşterilerinizin ve rakiplerinizin hangi fuarlara katıldığı gibi hususları dikkate alarak belirlemelisiniz. Herhangi bir fuara katılmadan önce ziyaretçi olarak mutlaka önceden görün.  ABD’li alıcılar karar vermeden önce sizi bir kaç fuarda takip ederler. Her fuarda yerinizin aynı olması bile çok önemli. Popüler fuarlara katılmak için acale edin.

42)   Sektörünüzle ilgili dernek veya birliklere üye olun, aynı zamanda Türk İşadamlarının kuruduğu derneklere de kaydolun. Böylece yeni çevre edinme imkanınız artar.

43)   İstanbul-New York arasında doğrudan konteynır taşımacılığı bir Türk firması tarafından yapılıyor. 2 haftadan daha kısa sürede malınızı New York’a ulaştırmanız mümkün.

44)   New York’ta faaliyet gösteren birçok Türk lojistik şirketi var. Bunların çoğunluğu aynı zamanda gümrük komisyonculuğu da yapar.

45)   Ürün bazında ABD’li ithalatçıların listesini Ataşeliklerden temin edebilirsiniz.

46)   New York`ta iki,  Los Angeles’ta bir ticaret ataşesi; Washington’da iki ticaret müşaviri görev yapıyor. Haziran 2007`de Şikago`da da ticaret ataşeliği açılacak.

47)   Unutmayın, ABD zor bir pazar, ama yüzlerce Türk ihracatcısı ve diğer ülkelerden onbinlerce firma bu pazara girmeyi başarmış.

48)  ABD ile ilgili detaylı bilgilere www.musavirlikler.gov.tr adresinden ulaşabileceğiniz gibi, aynı adresten ABD’ye mal satmak üzere veri tabanına kaydınızı da yaptırabilirsiniz.

49)  TÜRK AMERİKAN TİCARET VE SANAYİ ODASI

Türk-Amerikan Ticaret ve Sanayi Odası 2002 tarihinde New York’ta, Türkiye ve A.B.D. arasındaki ticareti geliştirmek, üye olan Türk-Amerikan firmalarının çıkarlarını desteklemek ve onlar adına lobi oluşturmak amacıyla kurulmuş kar amacı gütmeyen bir kuruluştur.

TACCI büyük sanayi kuruluşlarından, bireysel girişimlerle kurulmuş firmalara kadar değişik ölçekli üye işletmeleri, kamu kurumları, ticari organizasyonlar ve uluslararası kurumlar ile biraraya getirmekte ve onların çıkarlarını temsil etmektedir. Türk-Amerikan Ticaret ve Sanayi Odası, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile yakın bir işbirliği yürütmekte ve ortak hareket etmektedir.

Şu an itibariyle TACCI’ye yüzün üzerinde seçkin firma üye olarak kayıtlı bulunmaktadır.
Anılan odanın üyeleri arasında avukatlar, muhasebeciler, nakliyeciler ve bankacılar bulunmaktadır. Sözkonusu üyelere odanın web adresi olan www.turkishuschamber.org  adresinden ulaşılması mümkün bulunmaktadır.

Türk-Amerikan Ticaret ve Sanayi Odası merkez ofisi New York, Manhattan'da, Beşinci Cadde ile Elli Yedinci Caddenin kesişiminde bulunan tarihi "Crown Building"de yer almaktadır.

KAYNAKLAR:

New York Başkonsolosluğu
Ticaret Ataşeliği

821 United Nations Plaza,

New York, NY 10017

Tel:
(212) 687-1530
Faks:
(212) 687-2078
E-posta:
newyork@ekonomi.gov.tr

Ataşelik görev bölgesinde bulunan eyaletler:
Connecticut, Delaware, Florida, Georgia, Kentucky, Maine, Massachusetts, New Hampshire, New Jersey, New York, North Carolina, Pennsylvania, Puerto Rico, Rhode Island, South Carolina, Vermont

İhracat Merkezi Dış Ticaret | İthalat | İhracat | Danışmanlık Hizmetleri



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
İhracat Merkezi | Dış Ticaret | İthalat | İhracat | Danışmanlık Hizmetleri

Zirve100 Toplist
Blog Design ByBoomerang Design | Web Tasarım | Elektronik Ticaret | Web Yazılımı | Arama Motoru Optimizasyonu | Danışmanlık | Kurumsal Kimlik ve Email Marketing