Design by: Boomerang Design

Export Center | Foreign Trade | Import | Export |Consulting Services in Turkey

8 Aralık 2011 Perşembe

ABD PAZARININ ÖZELLİKLERİ VE PRATİK BİLGİLER-1

ABD PAZARININ ÖZELLİKLERİ VE PRATİK BİLGİLER
 
1)      Mutlaka bir ABD pazarına giriş stratejiniz ve pazarlama programınız olmalı. Pazar araştırmasını internet üzerinden veya bu işi ücreti karşılığı yapan şirketler aracılığı ile ya da
doğrudan kendiniz yapabilirsiniz.

2)      ABD pazarında uzun vadeli düşünmek ve sabırlı olmak gerekir. Yüksek oranlı kar imkanı çetin rekabetten dolayı mümkün değildir.

3)      ABD’li alıcılara hergün onlarca satıcı malını satmak için gelir. Sizi seçmesi için fiyat, kalite, teslim süresi de dahil, diğerlerinden üstünlüğünüz olmalıdır. Randevuya saatinde gidilmeli.

4)      Kişisel ilişkiler ve karşılıklı güven çok önemlidir.

5)      ABD’de firmanızın veya şubenizin ya da temsilcinizin olması müşterilere yakın olma ve onlara güven verme bakımından çok önemlidir. Böylece ABD pazarında kalıcı olduğunuzu gösterebilirsiniz.

6)      ABD’li ithalatçılar zor ve uzun sürede karar verir. Sizin ürünlerinizi almakla kendini bağlamakta ve önemli bir risk almaktadır.

7)      Her gelir grubuna uygun alıcı vardır, kendi ürününüze göre bir yer edinin. Diğerlerinin yapamadığı bir ürünü üretin veya pazarda herkesin görmediği bir segmenti değerlendirin.

8)      Trendi yakalamak önemli, örneğin; genel olarak üst gelir grubuna dahil ailelerde evde yemek yapma alışkanlığı çok yaygın olmadığı halde, gelen misafirlerine göstermek amacıyla mutfaklarını yenilemek için binlerce dolar harcamaktadır. Nüfusun büyük çoğunluğu diğer ülkelerle kıyaslanmayacak oranda her yıl başka şehre yerleşmektedir. Bu nedenle, “kendin kur” mobilyaya  olan talep artmaktadır. Akdeniz diyeti nedeniyle zeytinyağına talep çok arttı. Light, less fat, fat-free, organic gıdalar moda.

9)      Zincir mağazalar önemli müşterilerdir. Ancak, indirim ve iade uygulamaları ile teslim şartları nedeniyle bu mağazalarla çalışmak diğerlerine göre daha zordur.

10)   Hazır giyim başta olmak üzere, çoğu zincir mağazanın İstanbul’da alım ofisi vardır. Doğrudan bu ofislerle temasa geçebilirsiniz.

11)   Ürününüzün dağıtım kanallarını bilmek önemli. Alıcı yerine dağıtım şirketi ile görüşülebilir. 





KAYNAKLAR:

New York Başkonsolosluğu
Ticaret Ataşeliği

821 United Nations Plaza,
New York, NY 10017
Tel: (212) 687-1530
Faks: (212) 687-2078
E-posta: newyork@ekonomi.gov.tr

 
İhracat Merkezi Dış Ticaret | İthalat | İhracat | Danışmanlık Hizmetleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
İhracat Merkezi | Dış Ticaret | İthalat | İhracat | Danışmanlık Hizmetleri

Zirve100 Toplist
Blog Design ByBoomerang Design | Web Tasarım | Elektronik Ticaret | Web Yazılımı | Arama Motoru Optimizasyonu | Danışmanlık | Kurumsal Kimlik ve Email Marketing